DOLAR
EURO
ALTIN
BIST
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul 15°C
Rüzgarlı

ABD’de 2 Sağlık Çalışanına Yapılan Pfizer Aşısı Alerjik Reaksiyon Gösterdi

Covid-19’a karşı Pfizer tarafından geliştirilen aşı korkuttu. ABD’de uygulanmaya başlayan aşı iki sağlık çalışanı reaksiyon gösterdi. Ortaya çıkan ciddi alerjik reaksiyonlar bilim adamlarını korkuttu.

ABD’de 2 Sağlık Çalışanına Yapılan Pfizer Aşısı Alerjik Reaksiyon Gösterdi
17.12.2020
812
A+
A-

Yeni Tip Koronavirüs (Covid-19) ile mücadele eden dünya, aşının bulunması ile büyük bir umuda kapıldı. Ancak İngiltere ve ABD’de uygulanmaya başlanan aşının beklenmeyen reaksiyonlar göstermesi korkuya neden oldu.

ALERJİSİ OLMAYANLAR DA AŞIYA REAKSİYON GÖSTERİYOR

Amerikan Pfizer ile Türkiye’den Almanya’ya göçen iki Türk bilim insanının kurduğu Alman BioNTech tarafından geliştirilen aşı nedeniyle geçen hafta İngiltere’de dün yapılan ilk doz aşıların ardından iki kişide alerjik reaksiyon meydana gelmişti. Reaksiyonların alerjisi olan kişilerde çıkması üzerine İngiliz Ulusal Sağlık Sistemi (NHS)ciddi alerjisi bulunan kişilere uygulanmaması konusunda uyarıda bulunmuştu. Ancak ABD’de de başlayan Pfizer/BioNTech aşısı olan ve hiçbir alerjisi olmayan iki sağlık çalışanının 10 dakika içinde fenalaşması bilim dünyasını korkuttu.

SOLUNUM YOLLARI ŞİŞTİ!

The New York Times gazetesi, ABD’nin Alaska eyaletindeki Juneau kentindeki Bartlett Bölge Hastanesi’nde çalışan iki sağlık çalışanı Pfizer/BioNTech tarafından geliştirilen Kovid-19 aşısı olduktan sonra aniden fenalaştığını duyurdu. Salı akşamı diğer meslektaşlarıyla aşı olan bir kadın çok kısa bir süre içerisinde aşıya ağır alerjik tepki verdi. Hastanede bakıma alınan orta yaşlı kadının daha önce hiç alerjisi bulunmadığı belirtildi. Yoğun bakıma kaldırılacak kadar ağır duruma gelen kadının solunum yollarının şiştiği, cildinde izler çıktığı, nefes darlığı ve yüksek kalp atışı yaşadığı belirtildi. İsmi açıklanmayan sağlık çalışanının aşı olduktan 10 dakika içinde fenalaştığını açıklayan hastanenin acil departmanı tıbbi direktörü Dr. Lindy Jones, semptomları kısa sürdüğünü fakat daha sonra tekrar ortaya çıktığını bu nedenle geceyi yoğun bakımda geçirdiğini söyledi.

DİĞER SAĞLIK ÇALIŞANININ GÖZLERİ ŞİŞTİ

New York Times, korona aşısı olan ve sonra alerjik tepki gösteren diğer sağlık çalışanının da 10 dakika içinde semptom gösterdiği açıklandı. İsmi açıklanmayan bu sağlık çalışanının gözlerinin şiştiği, başının ağrıdığı ve boğazında kaşıntı hissi meydana geldiğini yazdı. Hastane yönetimi acil servise gönderilen sağlık çalışanına müdahale edildikten sonra bir saat içerisinde taburcu edildiğini açıkladı.

PFİZER’DEN AÇIKLAMA

Olay ile ilgili olarak açıklama yapan Pfizer, yerel sağlık çalışanları ile çalıştıklarını ve yaşananları yakından takip ettiklerini duyurdu. Pfizer, “Gelişmeleri yakından izliyoruz ve bütün ağır alerjik reaksiyonları gözlemliyoruz. Paketleme dilinde gerekirse bunu ekleyeceğiz” açıklamasını yaptı.

GÜNCEL BİLGİ VE HABERLERİMİZDEN HABERDAR OLMAK İÇİN AŞAĞIDAKİ LİNKLERİ TIKLAYARAK SOSYAL MEDYADAN BİZİ TAKİP EDEBİLİRSİNİZ

 

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.